Citrix Customer Succes Services

Citrix Customer Succes Services

Met ingang van 1 januari zal de Software Advantage (SA) voor nieuwe klanten niet meer leverbaar zijn. Voor bestaande klanten is het niet meer mogelijk om uitbreidingen en renewals met SA te bestellen na 30 juni 2017. Citrix zal de huidige support wijzigen in de Citrix Customer Succes Service welke zal bestaan uit Select, Priority en Priority Plus. Software Maintenance zal worden vervangen door Select en is verkrijgbaar vanaf 1 Januari 2017.

Samengevat de huidige mogelijkheden:

De meeste klanten met Citrix hebben nu Subscription Advantage (SA). Dit omvat alle updates naar nieuwe versies. Tevens bestaat daarnaast de Software Maintenance (SWM). Dit is hetzelfde als SA echter dan ook met support.

Nieuwe situatie:

Per 1-1-2017 a.s. zal SA (voor nieuwe klanten) en SWM niet meer bestaan. Citrix introduceert het Citrix Customer Succes Services. Deze zal er in 3 varianten komen:

Select:

Software Maintenance (SWM) wordt vervangen door CCSS SELECT, maar uitgebreid met betere responstijden, technische ondersteuning bij installatie en upgrades, onbeperkte toegang tot Citrix eLearning en vrij gebruik van verschillende tools voor het optimaliseren, configureren en monitoren van de Citrix omgeving. Hoewel er meer service en ondersteuning wordt geboden, zal de prijsstelling van CCSS SELECT gelijk zijn aan de huidige Software Maintenance.

Priority:

Gelijk aan CCSS SELECT, maar aangevuld met snellere response tijden, management van bedrijfskritische processen, Basic remote monitoring en een persoonlijke accountmanager en een technisch specialist worden toegewezen.

Priority Plus

Gelijk aan CCSS PRIORITY, maar aangevuld met maatwerk services, hoogste prioriteit bij support verzoeken, de laagste responsetijden, volledige remote monitoring en preventief onderhoud.

Houdt er rekening mee dat, indien u licenties (nieuwe en uitbreidingen) per 1-1-2017 aanschaft, de CCSS Select verplicht is!

Actie !

Bestaande SA klanten kunnen t/m 30-12-2016 updaten naar het SWM-programma. SWM zal per 1-1-2017 automatisch en zonder extra kosten worden omgezet naar CCSS Select. Deze early adoption is tegen aantrekkelijk tarief, onder voorwaarden, beschikbaar. Echter eindigt per 30-12-2016 dus enige haast is wel geboden.

Samenvattend zijn er de volgende opties:

  1. U doet niets. Per 1-1-2017 koopt u nieuwe licenties aan met CCSS Select. U bent dan verplicht uw bestaande SA te upgraden naar CCSS Select. U kunt dus per 1-1-2017 niet uitbreiden in licenties zonder uw lopende SA te hebben geüpdatet.
  1. U doet niets. U koopt geen uitbreidingen aan. U kunt uw lopende SA nog tot 1-7-2017 vernieuwen in de huidige (SA) vorm. Echter zodra u toch een uitbreiding nodig heeft dient u dus de lopende SA te updaten.
  2. U koopt voor 30-12-2016 al een flinke uitbreiding aan. U heeft dan zoals gezegd licenties met SA op voorraad.
  3. U stapt voor 30-12-2016 over op SWM middels de Early Adopter regeling. Dit is ons inziens de beste optie.

 

Features Subscription Advantage Software Maintenance Select
Verplicht bij aankoop Citrix product Ja Ja Ja
Software updates X X X
Long Term Service Release X X
Technische ondersteuning X X
Openingstijden technische ondersteuning 24×7 24×7
Responsetijd 1 uur 30 minuten
Aantal admin contactpersonen Onbeperkt Onbeperkt
Type ondersteuning Reactief Proactief
Ondersteunde talen 8 (Engels, Spaans, Portugees, Frans, Duits, Chinees, Koreaans, Japans) 8 (Engels, Spaans, Portugees, Frans, Duits, Chinees, Koreaans, Japans)
Extended Support voor End-Of-Life producten Separaat contract benodigd Separaat contract benodigd
Supportability pack X X
Uitnodiging TechEdge events X X
Toegang tot e-learning X
Ondersteuning bij installatie en configuratie X
Knowledge Center X
Begeleide ondersteuning X
Systeem monitoring X
Call Home X
Live Chat X
Cloud Services X

 

Meer informatie op de Citrix Website.

Wilt u weten of u in aanmerking komt voor een korting bij het omzetten van uw Subscription Advantage in Select of meer informatie over de nieuwe support vormen van Citrix neem dan contact op met uw account manager of bel (071) 362 72 92

 

Posted in Citrix, Nieuws.